پرند بعد از سالها انتظار بالاخره در سال ۱۴۰۲ صاحب مترو شد، ولی بلیت ۱۵ هزارتومانی آن هزینهی رفت و آمد شهروندان را بهطرز چشمگیری افزایش داده است.
بیشتر ما مردم از نظر درآمدی در شرایطی نیستیم که بتوانیم هر روز از مترو پرند استفاده کنیم. اگر اینکار را بکنیم، هزینهی خیلی زیادی به ما تحمیل میشود. ضمناً سرعت قطار مترو پرند بیش از حد پایین است. بهنظر من حداقل میتوانند این یک مشکل را برطرف کنند.
قیمت بلیت مترو پرند دستِکم باید ۵ هزار تومان کاهش یابد. بلیت قطار حومهای هم میبایست روی ۵ هزار تومن بماند و گرانتر نشود. قیمت ۲ هزار تومان برای بلیت قطار حومهای خیلی خوب بود و واقعاً فشار چندانی به جیب ما مردم وارد نمیکرد، اما متأسفانه گرانش کردند.
مسؤولین محترم، بهخصوص نمایندهی پرند باید جداً به این موضوع توجه کنند و پیگیر کاهش قیمت بلیت مترو و قطار حومهای پرند باشند. میشود گفت ۹۰ درصد مردم پرند از نظر اقتصادی شبیه به هم هستند؛ یعنی از قشر متوسط رو به پایین جامعه هستند.
حملونقل عمومی ارزان قیمت حق مردم است. اگر همینطوری پیش برود، فقط پولدارها میتوانند از وسایل حملونقل عمومی استفاده کنند. حداقل باید اتوبوس داخلی با هزینهی کم برای حملونقل داخل شهری درنظر گرفت.
هزینهی رفت و آمد به فازهای دور دست پرند خیلی بالا است و شدیداً از این لحاظ دارد به خانوادهها فشار میآید. باید به تعداد کافی اتوبوس برای مسافرهای داخلی درنظر گرفته بشود. هزینهی رفت و آمد هر روز هر پرندی از فاز شش تا فاز یک (ایستگاه مترو پرند یا قطار حومهای) و بالعکس، خیلی بالا است. باید این هزینهها به کمتر از نصف کاهش پیدا کند. انشاءالله.